wtorek, 4 lipca 2017

Dbanie o siebie i o własne zdrowie to wstyd?????



Nieprawdopodobne, ale wiele osób tak uważa.
Wśród ludzi, których znam spotkałam się z poglądem, że dbanie o siebie, czyli między innymi uprawianie sportu to wstyd. „Bo, co inni ludzie powiedzą, jak będę ćwiczyć?” Ja bym pomyślała: świetnie, że o siebie dbasz. Ale ci ludzie myślą, że to wstyd. A dlaczego? Bo sami tak myślą o innych, którzy ćwiczą. Sądzą, że inni mierzą ich tą samą miarką, którą oni mierzą innych.
Kolejny przykład: „okulary są passe. Noszą je ludzie starzy. To wstyd.” Okulary wcale nie świadczą o wieku. Ja mam 28 lat, a noszę okulary, mało tego, kiedyś nosiłam aparaty słuchowe i wcale się tego nie wstydzę. Dlaczego mam się wstydzić czegoś, co poprawiało mój komfort życia?
Nie rozumiem ludzi, którzy wstydzą się okularów. Przecież można dobrać oprawki, w których będzie się dobrze wyglądało, lub po prostu nosić soczewki.
Czy wyglądam staro i źle?