sobota, 17 sierpnia 2024

RÓŻA JERYCHOŃSKA (ZMARTWYCHSTANKA)

 



 

Jak sucha kulka gałęzi, która wydaje się martwa, robi się zielona, wypuszcza liście i żyje?

Róża jerychońska, bo o tej roślinie mowa to bardzo ciekawa roślina. Wyschniętą kulkę kładzie się na podstawce z wodą, a roślina po pewnym czasie robi się zielona.

Legenda mówi, że gdy Święta Rodzina uciekała do Egiptu, na pustyni Maryja zobaczyła te suche kwiaty, pobłogosławiła je, a one rozkwitły.

 

Ta róża bardzo przypomina moje życie. W 2010 r. wydawało się, że ze mną jest już koniec, większość ludzi nie widziała dla mnie nadziei, ale niebo miało dla mnie ratunek. Kilka kropli cudownego olejku, który wyciekał z obrazu Maryi, przywiezionego przez Pawła z Terespola i wróciłam do życia.

I teraz niech ktoś powie jak, jeśli lekarze chcieli mnie oddać do hospicjum, bo podobno miałam nie wyzdrowieć?

Ewelina Szot