sobota, 27 listopada 2021

Królestwo Chrystusa nie jest z tego świata (J 18, 33b-37)

http://ziarnko-gorczycy.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=149&sid=b3e51b918a21827afa730fa120ac97bd


Powiedz, czego ty oczekujesz od Jezusa?
Że rozwiąże wszystkie twoje problemy w sposób, który jest właściwy dla tego świata?
Ale przecież sam powiedział: „Królestwo moje nie jest z tego świata.”

Sposób działania tego świata to działanie siłą. Silniejszy wygrywa, walcz o swoje, ważny jestem ja, to ja mam rację, z życia trzeba korzystać, bo raz się żyje.

Ale czy to są wartości ważne dla Jezusa? Otóż nie. On wybiera tych najbardziej niepozornych, tych najsłabszych, bo oni wiedzą, że sami nie są nic w stanie zrobić, ale z Jezusem mogą wszystko.
Czy zatem ty zgodzisz się być narzędziem w rękach Boga? Czy też będziesz starał się Boga za wszelką cenę przekonać, że to ty masz rację, a nie On?