piątek, 28 lutego 2014

Bezpłatne sanatorium dla osoby niepełnosprawnej, ale dla jej opiekuna już nie



     Niedługo wybieram się na turnus rehabilitacyjny do Iwonicza Zdroju, do sanatorium. Nie będzie to mój pierwszy pobyt, gdyż byłam tam już w tamtym roku i jestem bardzo rozczarowana tym co mnie w związku z tym pobytem dotknęło. Otóż mój pobyt  wymaga opiekuna, gdyż nie jestem na tyle sprawna, by poradzić sobie samodzielnie. Zatem mój pobyt został zrefundowany przez NFZ, ale mojego opiekuna już nie. A warunkiem do odbycia turnusu jest to, iż musi być ze mną opiekun. Inaczej sanatorium mnie nie przyjmie. Trzeba było wyłożyć ponad 2000 zł za pobyt mojego opiekuna. I w tym roku jest taka sama sytuacja.
     Dodam także, że jestem w takiej fundacji, gdzie można oddać na mnie 1% podatku. Żebym później mogła otrzymać zwrot poniesionych wydatków, muszę przedstawić faktury, które są wystawione na mnie. W ubiegłym roku faktura została wystawiona na mojego opiekuna, gdyż ja nie płaciłam za pobyt, w związku z czym fundacja tego nie uwzględniła i kosztów nie zwróciła.
     W tym roku jest taka sama sytuacja. Nie mogę tego pojąć, jak można pokryć pobyt osoby niepełnosprawnej, a jej opiekuna już nie, chociaż bez opiekuna jej nie przyjmą. To jest po prostu chora sytuacja.