niedziela, 10 kwietnia 2016

Analiza



            Czasem coś, co wydaje się śmieszne i zabawne wcale takie nie jest. To są tylko pozory. Podam parę przykładów:
Ona czuje we mnie piniądz
            Pewnie większość słyszała tę piosenkę disco polo i pewnie większość sądzi, że jest ona szalenie zabawna. Wcale tak nie jest. Trzeba się wsłuchać w słowa.
            Piosenka mówi o materialiźmie i o pogoni za pieniądzem. Dziewczyna z piosenki chce fantastycznie wyglądać, żeby zdobyć bogatego faceta. Czy to jest śmieszne?
            Z pozoru taka prosta piosenka, a jakże wymowna, jak wiele tłumaczy? Dopatrując się w niej głębszego sensu, wskazuje nam, że w życiu wcale nie są najważniejsze pieniądze.
Tekst piosenki:

Ona czuje we mnie piniądz
Wystroiła się jak Beyonce.

1. Wsiadam w betę, daję dyla
Mam na piersi krokodyla
Na mej ręce, rołli błyszczy
Każda laska dziś zapiszczy
Do klubu wchodzę bez kolejki
Bramkarzom płacę, cześć i dzięki!
Przyjmuje pozę, parkiet skanuję,
a tam mnie już ktoś obserwuje.

Refren:
Ona czuje we mnie piniądz
Wystroiła się jak Beyonce.
Patrzy na mnie drinka pijąc,
Bo wyczuła we mnie piniądz.

2. Szepnęła do mnie „jestem Agnes”,
Forsa działa na nią jak magnes
Stawiam jej szota, ona go pije,
Kopalnię złota dziś odkryje
Na parkiet wbijamy na pełnym lansie,
Do góry skakamy, to podoba nam się
W jej oczach już widzę dwa złote lampiony,
Wyczuła już we mnie grube miliony.

Refren:
Ona czuje we mnie piniądz
Wystroiła się jak Beyonce.
Patrzy na mnie drinka pijąc
Bo wyczuła we mnie piniądz. /4x




Chłopaki do wzięcia
            Program, który dla mnie jest smutny, a nie zabawny. Większość tak się śmieje z tych chłopaków, ale nie ma się z czego śmiać. Może nie miał im kto pokazać pewnych zachowań, a oni, tak jak każdy, chcą być szczęśliwi. Szukają każdego możliwego sposobu, więc zamiast się z nich śmiać, trzeba im pomóc.



            Są jeszcze inne przykłady, czegoś co tak naprawdę okazuje się czyś innym. Czasem należy głębiej zanurzyć się w przedstawioną nam treść.