niedziela, 3 lipca 2016

Zakupy osoby niepełnosprawnej



Kobieta potrzebuje od czasu do czasu wybrać się na zakupy. Tu nie chodzi tylko o sam fakt kupienia nowego ubrania, ale także o poszukanie czegoś dla siebie. Gdyby chodziło o samą czynność kupienia czegoś, to wystarczyłoby robić zakupy przez Internet. Przecież nie trzeba nigdzie wychodzić, wszystko można załatwić sprzed komputera. Tylko to wyjście z domu jest ważne.
Samodzielne zakupy w sklepie wcale nie są łatwe dla osoby niepełnosprawnej, która jeździ na wózku. Ostatnio na zakupach w Rzeszowie próbowałam jeździć chwilę sama, bez męża. To wcale nie było łatwe. Po pierwsze musiałam patrzeć na ubrania, a po drugie rozglądać się, czy w coś lub w kogoś nie wjeżdżam. Poza tym część ubrań była za wysoko dla mnie. Zrezygnowałam, więc z samotnego jeżdżenia, mąż szedł obok mnie.
W Tesco jest przymierzalnia dla osób na wózkach, wobec czego mogłam wózkiem spokojnie wjechać, ale w większości sklepów takiej przymierzalni nie ma. Co ma zrobić w takim przypadku osoba na wózku, która jest sama?
Po raz kolejny się potwierdza, że życie osób niepełnosprawnych nie należy do łatwych. Coś, co dla większości jest normalne i oczywiste, dla nas – niepełnosprawnych jest prawdziwym wyzwaniem.
Nie dosięgnę