piątek, 19 lutego 2016

Egoizm



            Egoizm -  nadmierna albo wyłączna miłość do samego siebie. Egoista kieruje się przeważnie własnym dobrem i interesem, nie zwracając zbytniej uwagi na potrzeby i oczekiwania innych. Odnosi wszystko do siebie, patrzy na świat poprzez pryzmat "JA", nie uznaje wewnętrznie systemu wartości społecznie akceptowanych.
            Taka jest definicja egoizmu według Wikipedii. Zatem należy sobie zadać pytanie: czy ja czasami nie postępuję egoistycznie?
            Ktoś uważa, że ma w życiu źle, a inni mają lepiej. Nie potrafi dostrzec tych, którzy mają gorzej, a jest ich na świecie bardzo dużo.
            Ja mimo, że nie chodzę ponad 5 lat i zmagam się z wieloma problemami, twierdzę, że mam niesamowite szczęście, bo mam kochającego męża, wspierającą mnie rodzinę i warunki mieszkalne, na które nie mogę narzekać.
            A niektórzy ludzie widzą tylko czubek własnego nosa i liczą się dla nich wyłącznie oni sami. W gruncie rzeczy szkoda mi ich, bo nigdy nie będą naprawdę szczęśliwi.