sobota, 1 listopada 2014

Z cyklu: bary i restauracje z Jasła i okolic – czy są przyjazne osobom niepełnosprawnym?



Verona
     Pizzeria Verona jest pizzerią, która tylko w połowie jest dostosowana do osób niepełnosprawnych, bo wejść tam i zjeść coś można, ale skorzystać z toalety już nie.

     Do Verony wybrałam się na spotkanie ze znajomymi. Siedzieliśmy na zewnątrz, gdyż było ciepło. Najpierw zamówiliśmy kawę. Była dobra, ale okropnie długo na nią czekaliśmy. Później zamówiliśmy piwo i pizzę. I znowu, jedzenie dobre, ale okropnie długo czekaliśmy.
     Później zdecydowałam się obejrzeć toalety. Jedna toaleta jest w środku, a druga na zewnątrz, jednak do żadnej nie można się dostać na wózku.
     Do toalety w środku musiałam się dostać idąc nogami. W odległości ok. 1 m za wejściem, był filar, a niedaleko niego ławki i stół, w związku z czym przejście było tak wąskie, że wózkiem nie można było przejechać. Musiałam przejść, więc sporą odległość do toalety. A przy wejściu do toalety, co? Stopień.
     Ja rozumiem, że w środku toaleta niedostosowana jest do osób niepełnosprawnych, bo to stare budownictwo, ale dlaczego na zewnątrz też?
     Toaleta na zewnątrz miała ogromny stopień, przez który nie dało się wózkiem przejechać. Wobec czego też musiałam wejść na nogach.
     Całe szczęście, że kiedy teraz otwiera się restauracje, toalety muszą być przystosowane dla niepełnosprawnych. Może i niepełnosprawni są mniejszością, ale mają potrzeby takie, jak pełnosprawni.