wtorek, 21 grudnia 2021

BÓG NAZYWA CIĘ ROBACZKIEM

 



 

Ten tekst jest skierowany do każdego z nas. Przeczytaj go tak, jakby Pan Bóg mówił bezpośrednio do ciebie:

Iz 41, 8-16

Ty zaś, Izraelu, mój sługo,
Jakubie, którego wybrałem sobie,
potomstwo Abrahama, mego przyjaciela!
Ty, którego pochwyciłem na krańcach ziemi,
powołałem cię z jej stron najdalszych
i rzekłem ci: «Sługą moim jesteś,
wybrałem cię, a nie odrzuciłem».
10 Nie lękaj się, bo Ja jestem z tobą;
nie trwóż się, bom Ja twoim Bogiem.

Umacniam cię, jeszcze i wspomagam,
podtrzymuję cię moją prawicą sprawiedliwą.

11 Oto wstydem i hańbą się okryją
wszyscy rozjątrzeni na ciebie.
Unicestwieni będą i zginą
ludzie kłócący się z tobą.
12 Będziesz ich szukał, lecz nie znajdziesz
tych ludzi, twoich przeciwników.
Unicestwieni będą i na nic zejdą
ludzie walczący z tobą.
13 Albowiem Ja, Pan, twój Bóg,
ująłem cię za prawicę
mówiąc ci: «Nie lękaj się,
przychodzę ci z pomocą».
14 Nie bój się, robaczku Jakubie,
nieboraku Izraelu!
Ja cię wspomagam - wyrocznia Pana -
odkupicielem twoim - Święty Izraela.
15 Oto Ja przemieniam cię w młockarskie sanie,
nowe, o podwójnym rzędzie zębów:
ty zmłócisz i wykruszysz góry,
zmienisz pagórki w drobną sieczkę;
16 ty je przewiejesz, a wicher je porwie
i trąba powietrzna rozmiecie.
Ty natomiast rozradujesz się w Panu,
chlubić się będziesz w Świętym Izraela.

 

Przecież to jest niesamowite, że Pan Bóg do każdego z nas mówi „robaczku”.

Cały czas jest przy tobie, wspomaga cię, trzyma cię za rękę i nigdy nie puszcza.

Czasem jednak to ty sam nie chcesz Jego pomocy. Dlaczego? Udajesz przed całym światem, że nie potrzebujesz niczyjej pomocy. Ty przeciwko całemu światu…

Skąd taka postawa? Dlaczego nie chcesz zaufać Bogu? Przecież On umarł, abyś ty był zbawiony. Dlaczego nie zaufasz komuś, kto oddał za ciebie życie? On cię kocha. Bardzo.

On każdego z nas chce ochronić. Wspomaga  nas w każdym naszym działaniu, zgodnym z Jego wolą.

Nie bądź obojętny na Jego pomoc. Sam Bóg chce ci pomóc. Dlaczego nie chcesz Jego pomocy?

 

Ewelina Szot