niedziela, 1 marca 2015

Dlaczego liczba wierzących w Boga spada?



                Z ostatniego raportu CBOS, pt. „Zmiany w zakresie wiary i religijności Polaków po śmierci Jana Pawła II” wynika, że odsetek ludzi wierzących spada. Mniej ludzi uważa się za wierzących, mniej ludzi chodzi do kościoła. Dlaczego tak jest? Czy podążamy za modą z zachodu? Śmierć Jana Pawła II też na to wpłynęła. Ale czy nie wystarczy nam sama pamięć o tym człowieku?
                Jeśli ktoś o nim zapomniał, to powiem wam, że ja żyję dzięki niemu. Za każdym razem kiedy byłam blisko śmierci i ostatnio, przyjeżdżał do mnie ksiądz z Kraczkowej i zawsze modlił się o moje zdrowie za wstawiennictwem Św. Jana Pawła II i przywoził także jego stułę.
                Ostatnio miałam też jego relikwie od koleżanki, która była na jego kanonizacji w Watykanie.
                Jak widzicie Św. Jan Paweł II pomaga nawet po śmierci, dlatego wierzcie. Ja wierzę.

Oto link do strony raportu CBOS: