sobota, 9 września 2023

Braterskie upomnienie(Mt 18, 15-20) – 10.09.2023 r.

https://ziarnko-gorczycy.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=743


„Bo gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich”.
Nie jesteśmy zatem samotnymi chorągiewkami na wietrze. Jesteśmy wspólnotą. Wspólnotą, pośród której obecny jest Chrystus – na każdej Mszy św. On jest obecny, choć my Go nie widzimy.
Na każdej Mszy św. dzieje się cud. Chleb zamienia się w Ciało Boga, a wino w Jego Krew. Sam Bóg do nas przychodzi. Dlaczego zatem tak często ten fakt spotyka się z obojętnością i brakiem wiary w to, co dzieje się na ołtarzu?
Każdy z nas musi sobie zatem odpowiedzieć na pytanie: „Jakim ja jestem katolikiem? Czy Jezus znalazłby we mnie wiarę, gdyby dziś przyszedł?”

W dżungli, w Ameryce Południowej miejscowe kobiety przynosiły chore dzieci na Mszę św. i kładły je obok ołtarza. Po Mszy św. zaskoczeni misjonarze nie mogli uwierzyć w to, co się stało, bo wszystkie dzieci były zdrowe i pytali matek tych dzieci, jak to się stało, a one spokojnym głosem odpowiedziały, jakby to było coś oczywistego: „Przecież była Msza święta, więc Jezus przyszedł i uzdrowił te dzieci”.
A czy my mamy taką wiarę? Czy umiemy, tak jak te kobiety wskazywać ludziom na Jezusa, Jego obecność podczas Mszy świętej?