środa, 6 września 2023

NIEOCZEKIWANA POMOC BOGA


 

 


Jak wygląda pomoc Boga?

Często ludzie spodziewają się jakiegoś spektakularnego wydarzenia, które odmieni ich życie, i oczywiście czasem tak jest, ale czasem ta pomoc od Boga przychodzi przez ręce ludzi. Mówi o tym pewna śmieszna historyjka:

W pewnej wiosce nastąpiła straszna powódź. Jeden z mieszkańców modlił się do Boga o pomoc i Bóg odpowiedział, że mu pomoże.

Kiedy woda wzbierała, człowiek ten uciekł na dach. Przepływała akurat łódź ratunkowa i chciała go zabrać, ale on odpowiedział, że nie płynie z nimi, bo jego Bóg uratuje.

Kiedy woda znowu się podniosła i sięgała mu do kolan, przepływała kolejna łódź, która chciała go zabrać, ale on znowu powiedział, że Bóg go uratuje i został na dachu.

Woda znowu się podniosła i sięgała mu do ramion. Znów przepływała łódź ratunkowa, której pomoc ów człowiek odrzucił.

Niestety woda znów się podniosła, a mężczyzna utopił się.

Stanął wtedy przed Bogiem i zawołał z pretensjami w głosie:

-Boże, dlaczego mi nie pomogłeś? Ja się tak modliłem do Ciebie.

Na to Bóg odpowiada:

-Próbowałem ci pomóc. Sam odrzuciłeś Moją pomoc. Wysłałem do ciebie 3 łodzie ratunkowe.

 

Czasem mamy właśnie takie mylne wyobrażenia o Panu Bogu. Niektórzy myślą, że jak Go proszą o pomoc, to ta pomoc przyjdzie w jakiś spektakularny sposób, coś w stylu rozstąpienia się Morza Czerwonego, by Izraelici mogli przejść.

Jednak często Bóg działa przez pozornie zwykłe sytuacje, przez drugiego człowieka.

Przykład – modlisz się o uzdrowienie z jakiejś choroby. Twoje uzdrowienie nie musi przyjść w jakiś cudowny, spektakularny sposób. Może tak być, ale często to uzdrowienie następuje za sprawą lekarzy, którym Bóg dał talent leczenia ludzi.

 

Pewien człowiek miał pretensje do Boga, że nic nie robi z tym, że tak wielu ludzi żyje w nędzy i ubóstwie, a Bóg mu odpowiedział:

-Ależ robię. Stworzyłem ciebie.

 

No właśnie. A co ty konkretnie robisz, żeby pomóc innym?

 

Ewelina Szot